Nasuvo – posno

Nasuvo vam je vojvodjansko tj. banacansko jelo, posno. Mama ga je usvojila udajom. Da, cudna sam kombinacija severa i juga, tata iz okoline Zrenjanina a mama iz okoline Vlasotinca… Kako jedan komsija jednom rece, ti si dobra kombinacija da pravis kuce i bavis se zemljoradnjom.

Elem, za ovo jelo znam od malena, cesto ga je mama pravila dok je mogla a ja sam nastavila. Malo je zahtevno mesenje testa jer treba da se umesi bas sto tvrdje testo od samo brasna i vode, pa znaju ruke da bas zabole od napora.

Znaci, zamesi se testo od brasna i vode sto tvrdje, pa se kidaju mali parcici i bacaju u kipucu vodu da se kuva, to je po starinski. Za to treba biti dobro utreniran i brz da bi svi komadi bili isto skuvani a mi mlade kuvarice bas i nismo toliko dobro uvezbane pa cemo se prilagoditi.

Razvucem testo pa sa tockom za secenje pice isecem na trakice a onda ako zelim da izgledaju onako pokidane, iskidam na pobrasnjen posluzavnik dok sve ne ispokidam pa tek onda sve ubacim u kipucu vodu na kuvanje. Druga brza varijanta je da sa tockicem isecem na kockice onako kako me potera tocak 🙂 Pa na kuvanje.

Naravno nasla sam jos bolju varijantu, modernu, super brzu. Lepo kupis testeninu u prodavnici i skuvas je. E sad, meni je trebalo malo vremena dok nisam nasla testeninu koja je priblizna ukusom ovoj koju sam mesila posto ja znam kako treba da izgleda. Ovu testeninu sam nasla u Tempu, a vi mozete da probate i sa drugom.

Posto je testenina u malo vecim komadima ja je izlomin na manje komade pre kuvanja.

Takodje za ovo jelo je potrebno i skuvati krompir. Ovako nasecen na osrednje komadice i kad se skuva ocediti i malo izgnjeciti, ne mora previse jer ce se jos raspasti krompir dok se bude mesao sa skuvanom testeninom i zaprskom.

Zaprska se pravi od dosta naseckanog crnog luka, dobro uprzenog na ulju, pa kad dobije zlatnu boju dodaje aleva paprika. Tom zaprskom preliti umesanu kuvanu testeninu i krompir i po ukusu zaciniti i dobro izmesati. Ja sam navikla da zacinim samo solju i vegetom a vi ako volite i druge zacine probajte kako vam odgovara.

U principu nije neko komplikovano jelo za spremanje. Dobro je za dane posta na ulju. Volim ovo starunsko jelo, pa iako nije neko fensi jelo, htela sam da ga sacuvam od zaborava.

2 Comments Add yours

  1. sfyontull says:

    Moj tata je oboĆŸavao ovo jelo.
    Zaboravila sam na njega u poslednje vreme, baơ dobro da si me podsetila. 🙂

    1. cesko says:

      I moj takodje, a on ga je voleo i kao corbicu tj. da u vodu u kojoj se kuvala testenina stavi nasuvo i tako jede kasikom 🙂

Leave a comment